Featured Video

إنسان غريب


كان هذا عنوانا لأغنية قمت بكتابة كلماتها وأنا بالمرحلة الثانوية حيث كنت في السادسة عشر من عمري وكانت لي نظرة تأملية في أحوال البشر من حولي حيث كانت تزدحم رأسي بكثير من الأسئلة التي كنت أبحث لها عن إجابات ولأنها عزيزة جدا على نفسي أحببت أن أضيفها إلى مدونتي ....

إنسان غريب غريب ... إنسان غريب
إنسان تشوفه وحده تلاقيه أكبر غريق    غريق في دنيا تانيه دنية عقله الجريء
يدور على ســعادته ويتمنى يلاقـيهــا      لكـن إزاي وعـقلـــه بيـدور عـليهـــــا
إنسان غريب غريب ... إنسان غريب
تـايـه في دنيــا كبيـرة وغريبـه عـليـــــــــــــه
مش عارف غرضه فيها ولا عارف عايز إيه
مش عارف حتى نفســــه ولا مصلحتــه فيهـــا
فــــاكر إنـه بضحكــــــــة أخـد كل اللـي فـيهــا
إنسان غريب غريب ... إنسان غريب
لو يعرف فين سعادته كان يرضي بيها ربــــه
ولا يطمع يوم في دنيا ويقول إيه اللي خدتــــه
دنيــا لأنـها أدنى أدنى شـيء في الحـيـــــــــــاة      
دنيــا لأنـها أدنى أدنى مــا فــــي الحيــــــــــــاة
إنسان غريب غريب ... إنسان غريب

*معاني الكلمات :       
    الضحكة التي أعنيها هنا هي ضحكة الإنسان المتعجرف والمستهزئ .

0 التعليقات:

إرسال تعليق

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More